Gå til indhold

Hvad gør jeg som patient hos alles Lægehus ifm. hackerangreb?

Har du spørgsmål til hackerangrebet og dine data, skal du kontakte alles Lægehus.

Som borger skal du kontakte alles Lægehus på deres hotline data@alleslaegehus.dk ved spørgsmål om sagens videre forløb eller om dine personoplysninger specifikt.

Region Sjælland har desværre ikke mulighed for at hjælpe dig med information om, hvorvidt du eller pårørende er ramt af hackerangrebet. Regionen har ikke adgang til de data. Det er de praktiserende læger selv, i dette tilfælde alles Lægehus, som er ansvarlige for og har adgang til disse data.

Hvor kan jeg finde flere informationer?

Alles Lægehus har oplyst, at de har kontaktet alle nuværende og tidligere patienter samt såkaldte passanter, som er:

  • Patienter, som en klinik efter aftale med en anden klinik passer - fx på grund af sygdom, ferie, kursus eller lignende.
  • Patienter, som henvender sig til en praktiserende læge, fordi patienten opholder sig nær klinikken. For eksempel feriegæster.

Hvis du ikke har tjekket din Digitale Post eller eBoks, vil vi anbefale dig at se, om du har modtaget post fra alles Lægehus med information om situationen, og hvor du kan henvende dig med forskellige spørgsmål.

Har du spørgsmål, skal du kontakte deres hotline på data@alleslaegehus.dk.

Hvor har alles Lægehus klinik i Region Sjælland?

alles Lægehus understøtter 5 klinikker i hele Region Sjælland. Her kan du se, hvor klinikkerne ligger: