Erhvervspraktik på Sjællands Universitetshospital, Køge eller Roskilde

På hospitalerne i Køge og Roskilde kan du være i praktik hos en af de mange sundhedsfaglige professioner, som hver dag arbejder for at hjælpe patienter.

Erhvervspraktik

Hvis du er fyldt 15 år og går i skole/er under uddannelse, er der mulighed for at komme i erhvervspraktik på Sjællands Universitetshospital.

Hvad skal du gøre for at komme i praktik hos os?

For at komme i betragtning til erhvervspraktik skal du udfylde en ansøgning som du finder på dette link:

Ansøgningen skal sendes til kontaktpersonen for den praktik du søger.

Afdelingen skal i forbindelse med din erhvervspraktik have skriftlig dokumentation for praktikperioden fra din skole. Der er et begrænset antal praktikpladser og du vil derfor have bedre chance for at komme i erhvervspraktik hos ved at være i god tid med din ansøgning.

Som erhvervspraktikant hos os kan du få direkte erfaring med livet inden for sundhedsvæsenet, og få et indblik i de opgaver og arbejdsvilkår, som man har i de forskellige funktioner på hospitalet.
Det er op til den enkelte afdeling og kontaktperson at koordinere erhvervspraktikken.
Vi bidrager med at hjælpe mennesker på hver vores måde, og du kan komme i praktik i mange forskellige faggrupper.

Kontaktpersoner for erhvervspraktik

Du kan læse om de forskellige faggrupper her: Uddannelse - Sjællands Universitetshospital (sjaellandsuniversitetshospital.dk)

I forbindelse med erhvervspraktik skal du underskrive en erklæring om tavshedspligt. Dette skal du fordi. du under din praktik, vil få indsigt i patienternes sygdomsforhold og andre personfølsomme oplysninger. Link til tavshedspligterklæring.

Sjællands Universitetshospital er en dynamisk og spændende arbejdsplads med mange forskellige faggrupper og kulturer og vi vil gerne være med til at uddanne fremtidens medarbejdere og en erhvervspraktik er det første skridt på vejen.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Udfyld en ansøgning som erhvervspraktikant og send den til den relevante kontaktperson