Kvalitet
Øre-, Næse- og Halskirurgisk Afdeling har et tværfagligt kvalitetsteam. Teamet har ansvar for at planlægge, koordinere, formidle og implementere kvalitetsarbejdet i afdelingen. Vi arbejder med udgangspunkt i De Nationale Kvalitetsmål og Patientsikkert Sygehus og benytter blandt andet LEAN & Model for Improvement som metoder til at opnå forbedringer.
Tilfredse patienter
Vores patienter er generelt tilfredse med deres forløb på afdelingen. Det ved vi fra de undersøgelser, der jævnligt bliver foretaget for at måle patienternes tilfredshed.
Men vi kan altid blive bedre, og det arbejder vi hele tiden på.
Særlige indsatsområder
Vi har særligt fokus på:
- At levere høj faglig, organisatorisk og oplevet kvalitet til både patient og pårørende
- At inddrage patienter og pårørende som partnere i udviklingen af vores praksis
- Målrettet, åben og tydelig kommunikation baseret på dialog, respekt og tillid
- At vi gennem faglig styrke og dømmekraft sikrer et individualiseret patientforløb af høj kvalitet
- At vores ressourcer til enhver tid skaber mest mulig værdi for patienter og pårørende
To gange om året gennemfører vi ventetidsregistrering.
En gang om året deltager vi i den landsdækkende patienttilfredshedsundersøgelse.